Pages

Tuesday, April 12, 2011

Lencana Sekolah - SEKOLAH KEBANGSAAN SEKSYEN 7, BANDAR BARU BANGI, SELANGOR.


Sejarah SK Seksyen 7



Sekolah Kebangsaan Seksyen 7, Bandar Baru Bangi telah dibuka pada 1 Januari 2002. Sekolah ini mempunyai 4 blok bangunan iaitu Blok A - Blok Pentadbiran Blok B - Makmal Sains dan Makmal Komputer Blok C - Kelas, kantin dan padang permainan. Sekolah ini menerima seramai 530 orang murid semasa ia mula - mula dibuka dimana ia merangkumi murid - murid dari tahun 1 hingga tahun 4. pada awal penubuhannya, sekolah ini hanya mempunyai satu sesi sahaja. Terdapat pelbagai kaum iaitu Melayu, Cina, India dan lain - lain belajar di sini. Sehingga kini, murid di sekolah adalah seramai 1476 orang merangkumi tahun 1 hingga tahun 6. 
Sekolah ini pada awal penubuhannya ditadbir oleh seorang guru besar yang bernama En. Sabarudin bin Abu Bakar dan dibantu oleh 38 orang guru. Sekolah ini mempunyai seramai 2 orang kakitangan bukan guru. Sekolah ini menjalankan persekolahan sesi pagi sahaja. Kini, sekolah ini mempunyai seramai 76 orang guru yang mengajar di 45 buah kelas dan dibantu oleh 4 orang kakitangan bukan guru. Sekolah ini terletak di Seksyen 7 Bandar Baru Bangi dengan keluasan 4.6 ekar dan merupakan sekolah model baru. Walaupun dikategorikan sebagai sebuah sekolah gred B, ianya dilengkapi dengan berbagai kemudahan dan peralatan termasuklah 2 buah makmal komputer, 2 buah makmal sains, sebuah pusat sumber, kantin, tandas, kedai buku, bilik gerakan guru, pejabat dan banyak lagi. 
Semua ini menjadikan Sekolah Kebangsaan Seksyen 7 menjadi pilihan ibu bapa dan penjaga untuk menghantar anak - anak mereka menuntut ilmu di sini. Sekolah ini mula beroperasi pada 7 Januari 2002 dengan menerima murid yang tinggal di sekitar Sungai Chua, Sungai Ramal, Seksyen 5, Seksyen 7 dan Sungai Tangkas dengan latar belakang murid dari pelbagai golongan masyarakat. Kini, pertumbuhan pesat kawasan perumahan persekitaran khasnya, perumahan Seksyen 7 telah menjadikan sekolah ini tumpuan utama penduduk dan murid- murid meningkat seramai 2012 orang. 
NAMA SEKOLAH : SEKOLAH KEBANGSAAN SEKSYEN 7

ALAMAT PENUH : JALAN 7/3 SEKSYEN 7, BANDAR BARU BANGI, SELANGOR.

KOD SEKOLAH : BBA4047

NO. TELEFON : 03-89222707

NO. FAX : 03-89222717

EMAIL : sks7bangi@yahoo.com

LAMAN WEB RASMI : http://sks7bangi.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...